Heeft u een vraag met betrekking tot uw reis? Hieronder treft u een aantal veel gestelde vragen, waar wellicht uw vraag met het daarbij behorende antwoord bij staat. Uiteraard kunt u bij vragen
en/of onduidelijkheden ook altijd contact met ons opnemen.
Waarom zou ik voor Reisbureau House of Travel kiezen?
Wij handelen vanuit vier kernwaarden, namelijk service, kennis, professionaliteit en gemak. Dit houdt in dat wij deze altijd na streven en u zo optimaal mogelijk van dienst willen én kunnen zijn.
We vinden het namelijk erg belangrijk dat u de mooie reis kunt maken, zoals u deze in gedachten hebt en dat u hier tevreden over bent. Dit realiseren we ten eerste door u de best mogelijke
service te bieden. Ten tweede doen we dit door onze kennis te delen en hieruit te handelen. Daarnaast doen we dit door professionaliteit uit te stralen en tot slot zorgen dat het verloop van de
reis voor u zo gemakkelijk mogelijk is, omdat wij uw zorgen uit handen nemen.
Wat voor soort reizen biedt Reisbureau House of Travel aan?
Reisbureau House of Travel is een allround reisbureau. Dit houdt in dat u voor elk soort reis bij ons terecht kunt. Of het nu een rondreis in Afrika, all-inclusive vakantie, ski-vakantie, los
ticket- of accommodatie is.
Wanneer ontvang ik mijn reispapieren?
Ongeveer 2 weken van tevoren wordt u door ons gebeld met de mededeling dat uw reispapieren binnen zijn. U kunt ze dan op komen halen, waarna wij deze nogmaals met u doornemen. Als u een losse
accommodatie of vlucht heeft geboekt, kan het zijn dat u de reispapieren eerder zijn.
Naar welke landen kan ik reizen met een identiteitskaart?
U kunt uw identiteitskaart in veel landen in Europa gebruiken als reisdocument om mee te reizen. Daarnaast zijn er ook nog een aantal andere landen buiten Europa die een identiteitskaart als als
reisdocument accepteren. Voor de actuele lijst van landen waar een identiteitskaart voldoende is als document, kunt u op de link hierna klikken, waarna u op de website van de Rijksoverheid
terecht komt.
Deze kunt u hier
raadplegen.
Hoeveel bagage mag ik meenemen op reis?
Iedere luchtvaartmaatschappij hanteert andere regels met betrekking tot het meenemen van hand- en ruimbagage. Wij snappen dat dit bij u voor flink wat verwarring kan zorgen. Daarom hebben we voor
u de belangrijkste informatie met betrekking tot bagage op een rij gezet.
Voor de handbagage geldt meestal dat u maximaal 10 kilo mee mag nemen aan boord. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden, maar er zijn wel maximale afmetingen waar u rekening mee dient te
houden. Deze verschillen per luchtvaartmaatschappij, maar meestal komt dit neer op 45 x 40 x 25. We raden u echter altijd wel aan om de afmetingen en het gewicht van de bagage van tevoren te
raadplegen bij de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt of bij ons navraag te doen.
De regels van de ruimbagage zijn wat complexer. Dat komt omdat u bij het boeken van uw reis veel al zelf kunt bepalen hoeveel ruimbagage u wenst mee te nemen. Hiervoor rekent iedere
luchtvaartmaatschappij ook weer een andere meerprijs. Wij raden altijd wel aan om liever wat meer extra kilo ruimbagage te boeken, zodat u niet op de luchthaven bij moet betalen. De kosten die
luchtvaartmaatschappijen op de luchthaven rekenen zijn namelijk erg hoog. Een ander risico wat u loopt is dat uw bagage niet mee op reis kan.
Aangezien de regels per luchtvaartmaatschappij verschillen, heeft de ANVR (2017) van iedere luchtvaartmaatschappij de bagagekosten, vervoersvoorwaarden en de voorwaarden van de hand- en
ruimbagage op een rijtje gezet.
Deze kunt u hier raadplegen.
Hoe lang van tevoren kan ik stoelen reserveren en online inchecken?
Het verschilt per luchtvaartmaatschappij hoe lang u van tevoren stoelen kunt reserveren en wanneer u in kunt checken. Zo kunt u bij de ene luchtvaartmaatschappij uw stoel zes weken van tevoren al
reserveren, terwijl dit bij een andere luchtvaartmaatschappij vier weken kan zijn. Hetzelfde geldt voor het online inchecken. Daarom hebben we
hier voor u de uitleg van een aantal luchtvaartmaatschappijen uitleg staan hoe het in zijn werk gaat en
hoe u dit voorafgaand uw reis zelf kunt regelen. Vind u het fijner als wij het voor u regelen? Dat kan vanzelfsprekend ook! Tegen een kleine meerprijs van €5,- zitten de boardingpasses en
stoelreservering bij uw reispapieren.
Voor welke landen is een visum nodig?
Voor verschillende landen ondere andere voor Turkije, Egypte, Amerika en Australië dient u in het bezit te zijn van een visum. Voor een goed overzicht van de landen waarvoor een visum verplicht
is, kunt u hier klikken. Op deze website van
Visum.nl ziet u voor welke landen een toeristisch visum verplicht is. U kunt ieder land hier opzoeken
en eenvoudig zien of er wel op geen visum nodig is voor uw reis naar het desbetreffende land waar u naar toe reist.
Natuurlijk is het ook mogelijk dat wij uw visum aanvragen. Het is per land verschillend welke gegevens wij nodig hebben voor de visum aanvraag. Zo is bij een visumaanvraag van Turkije alleen
een geldig paspoort of identiteitskaart nodig. Wanneer er een visum voor Amerika aangevraagd wordt, moeten gegevens van uw werkgever bij ons bekend zijn. Eveneens zijn de kosten voor de
visumaanvraag per land verschillend.
U kunt hier contact met ons opnemen indien u wenst dat wij uw visumaanvraag voor u regelen of als u meer informatie hierover wenst
hebben.
Wat zijn de boekingskosten?
Per boeking rekenen wij eenmalig €39,50 administratiekosten.
Wanneer moet ik mijn vakantie betalen?
Dit hangt ervan af wanneer u boekt. Gaat u bij uw boeking al binnen zes weken op vakantie? Dan dient de totale reissom per direct voldaan te worden. Is dit niet het geval, dan betaalt u bij
boeking eerst de aanbetaling. Dit is een percentage tussen de 15 en 30% van de totale reissom. De restantbetaling dient vervolgens zes weken voor vertrek voldaan te worden. Op uw
boekingsbevestiging staat altijd de datum waarop de restantbetaling bij ons binnen dient te zijn.
In sommige andere gevallen, zoals bij het boeken van een los vliegticket, dient het bedrag direct bij boeking voldaan te worden.
Wat zijn de betaalmogelijkheden?
U kunt bij ons op het reisbureau pinnen of contant betalen. Daarnaast kunt u het bedrag dat u nog dient te betalen overmaken naar ons rekeningnummer onder vermelding van uw boekingsnummer.
Waarom is het verstandig een reisverzekering af te sluiten?
Een reisverzekering verzekert de risico's die zich voor kunnen doen tijdens uw vakantie. Als u ziek wordt op vakantie, wilt u de beste zorg. De normale zorgverzekering vergoedt dit niet geheel en
daarom is een reisverzekering noodzakelijk op reis. Want de reisverzekering vergoedt de medische kosten tijdens uw vakantie. Daarnaast wordt ook de materiële schade vergoedt zoals beschadigde of
verloren spullen. Hierbij kunt u denken aan verloren bagage of diefstal.
Waarom is het verstandig een annuleringsverzekering af te sluiten?
Een annuleringsverzekering vergoedt de reissom indien u uw reis onverhoopt moet annuleren. Dit kan bijvoorbeeld wanneer een eerste- of tweedegraadsfamilielid overlijdt, bij een echtscheiding of
als u een medische ingreep moet ondergaan, waardoor u niet op vakantie kunt gaan. Ook als u al op vakantie bent, vergoedt de annuleringsverzekering de vakantiedagen die u heeft moeten inleveren
omdat u naar huis moet, bijvoorbeeld dat er een familielid in de eerste of tweede graad is overleden. Deze dient bij boeking afgesloten te worden.
Kan ik bij Reisbureau House of Travel een reis- en annuleringsverzekering afsluiten?
Ja, u kunt bij ons zowel een reis- als annuleringsverzekering afsluiten bij de Europeesche Verzekeringen.
Hoe kan ik een auto huren voor tijdens mijn vakantie?
U kunt aan ons doorgeven voor welke periode u een auto wilt huren en dan kunnen wij u een offerte sturen met een aantal mogelijkheden. Vervolgens kunnen wij uw autohuur regelen. Geen tijd om
langs te komen of doet u dit liever zelf thuis?
Waarom kan ik het best bij Reisbureau House of Travel een auto huren?
Op het moment dat u ergens anders de auto huurt, kan het zijn dat er extra kosten aan vastzitten en dat u ter plaatse nog extra verzekeringen en dergelijke af dient te sluiten. Op het moment dat
u via ons uw auto huurt, weet u dat de prijs inclusief verzekeringen is en dat er geen verborgen kosten zijn. Kortom: zorgeloos een auto huren!
Wat moet ik doen als zich problemen voordoen tijdens mijn vakantie?
In geval van nood dient u altijd direct contact op te nemen met de reisleiding ter plaatse. Het telefoonnummer van de reisleiding kunt u terug vinden in uw reisdocumenten. Daarnaast kan u ook
altijd met ons contact opnemen op het nummer 0165-349300. Buiten kantooruren wordt krijgt u een antwoordapparaat met het noodnummer die u in urgente gevallen kunt bellen.
Wat moet ik doen als ik een klacht heb over mijn vakantie?
Indien uw vakantie niet naar wens is verlopen, dient u een klachtenbrief uit te schrijven. Deze dient binnen dertig dagen na terugkeer bij ons te hebben ingeleverd. Vervolgens sturen wij u naar
de desbetreffende touroperator. Wij zorgen voor de verdere afhandeling en houden u hier uiteraard van op de hoogte.